ΘΕΑΤΡΟ - ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ - ΧΟΡΟΣ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ - ΜΟΥΣΙΚΗ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
e-mail επικοινωνίας: romanospresents@gmail.com
![]() |
| Έργο της Τζωρτζίνας Αρμακόλα |
Η Art Place – Kyriakos Petalidis gallery, παρουσιάζει την ομαδική έκθεση, με τίτλο: «και από Μύκονο - Αθήνα».
Ένας τίτλος που ανασύρει μνήμες, συγκινήσεις και συνέπεια.. σε όλους
εμάς που δημιουργήσαμε, πιστεύουμε και στηρίζουμε τον εικαστικό μας χώρο που
φέτος συμπληρώνει, μετά την πρώτη μας διοργάνωση στην Μύκονο, 31 χρόνια
αδιάληπτης καλλιτεχνικής παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, της
Τουρκίας και της Ιταλίας. Επιπλέον αυτή την χρονιά εορτάζουμε την πρώτη μας πενταετία,
στους χώρους της οδού Σκουφά, στο Κολωνάκι.
Από την Μύκονο λοιπόν στην
Αθήνα έρχονται τέσσερεις σημαντικές Μυκονιάτισσες εικαστικοί, η Τζωρτζίνα Αρμακόλα, η Ευγενία Γρυπάρη, η Ελένη Μανάλη και φυσικά η Μαρίνα
Πετρή, όπου με διαφορά γενεών, υπηρετούν δυναμικά την τέχνη ενδελεχώς με
φιλοσοφικό βάθος και με εκ διαμέτρου αντίθετες κατευθύνσεις ύφους,
αποδεικνύοντας την ύπαρξη του σύγχρονου πνευματικού πλούτου του νησιού, που
πολλοί αγάπησαν, άλλοι ζήλεψαν, πολέμησαν και αδίκησαν στην πολύπλευρη ιστορία του.
Οι διαφορές τους αλλά και ο κοινός παρονομαστής που τις συνδέει με την Μύκονο
είναι αυτό που τολμηρά προβάλλεται στην έκθεση. Οι συμμετέχουσες καλλιτέχνες
συνομιλούν, μέσω του χρωστήρα τους, στον χώρο, δημιουργώντας ένα μωσαϊκό
αλληγορικών αναφορών που υποκινεί τον θεατή σε νοητή περιπλάνηση, ρέμβη και
απολαυστική χαλάρωση.
Η έκθεση «και από Μύκονο - Αθήνα» θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2025, με ειδικές ξεναγήσεις
από τις εικαστικούς.
Ώρες λειτουργίας: 11.00 - 15.00, Τετάρτη, Σάββατο & 11.00 - 20.00, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή.
Επισκέψεις και κατόπιν ραντεβού στο 6985085812 / Σκουφά 27 – Κολωνάκι
Έκθεση σύγχρονης τέχνης με τίτλο "Προϊστορία ή Καταγωγή" στο Μουσείο Γουναρόπουλου
![]() |
| Γλυπτική για τη συμμετοχή του κοινού- Απαγορεύεται η συμμετοχή, 1970-2005, Λεπτομέρεια από ψηφιακή εκτύπωση, Δωρεά του καλλιτέχνη, 2007 |
![]() |
| Θόδωρος, γλύπτης, Καταπέλτης τεχνητών ήλιων, 1967. Κληροδότημα του καλλιτέχνη στο ΕΜΣΤ |
Η έκθεση Θόδωρος, γλύπτης, Αντί Αναδρομικής είναι η πρώτη προσπάθεια ερμηνείας και παρουσίασης του έργου του γλύπτη Θόδωρου μετά τον θάνατό του και αξιοποιεί σχεδόν όλα τα έργα και το πλούσιο αρχειακό υλικό που κληροδότησε ο γλύπτης στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Η έκθεση εντάσσεται στο πρόγραμμα παρουσιάσεων της Συλλογής του ΕΜΣΤ και θα λάβει χώρα στον 2ο όροφο του Μουσείου (χώρος παρουσίασης των συλλογών). Η σκηνογραφία της έκθεσης έχει υλοποιηθεί από τον αρχιτέκτονα και σκηνογράφο Γιάννη Αρβανίτη και οριοθετεί ενότητες έργων μέσα από ειδικά διαμορφωμένους νέους εκθεσιακούς χώρους που διαδέχονται ο ένας τον άλλον καταλήγοντας σε ένα απρόσμενο περιβάλλον συνύπαρξης των έργων με τον επισκέπτη. Ο συνολικός χώρος έχει διαμορφωθεί ριζικά ώστε να μπορεί να φιλοξενεί και μελλοντικές εκθέσεις της Συλλογής.
Ο Θόδωρος (Παπαδημητρίου) γεννήθηκε το 1931 στο Αγρίνιο. Την περίοδο 1952-1957 σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Από το 1959 έως το 1962 συνέχισε τις σπουδές του με κρατική υποτροφία στο Παρίσι, στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts, καθώς και στην Académie du Feu, όπου σπούδασε μεταλλοτεχνία. Συνεργάστηκε με την Αίθουσα Τέχνης Δεσμός –εκεί πραγματοποίησε πολλές από τις πιο σημαντικές του ατομικές εκθέσεις–, όπως και με το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα. Το 1972 ο Θόδωρος δίδαξε στο California State University ενώ το 1980 εκλέχθηκε καθηγητής Πλαστικής στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, όπου δίδαξε μέχρι το 1998. Ανάμεσα στις κυριότερες εκθέσεις του είναι η συμμετοχή στα Ευρωπάλια το 1982 στις Βρυξέλλες με την Performance ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΧΧΧ – One-man Sculptural Musical Show και η αναδρομική έκθεση με τίτλο Στίγματα Πορείας- Ίχνη Αφής, Αντικείμενα, στην Εθνική Πινακοθήκη το 1984. Συμμετείχε σε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ με τις πολυάριθμες μεγάλες ατομικές του εκθέσεις προσπαθούσε συχνά να επανανοηματοδοτήσει το πρώιμο έργο του. Πέθανε το 2018 στην Αθήνα. Με τη διαθήκη του κληροδότησε 110 έργα του καθώς και το εργαστήριο του στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
KASPER BOSMANS. EMMA TALBOT.
Μαζί, αυτές οι εκθέσεις, με έργα που διεγείρουν τη συνείδηση, μας προσκαλούν να αναλογιστούμε την καταλυτική επιρροή του ανθρώπου στην γη, τα οικοσυστήματα της και την μη-ανθρώπινη ζωή γενικότερα.
H πρώτη της ατομική θεσμική έκθεση στην Ελλάδα με τον τίτλο «Εμείς που Προδώσαμε τα Άλογα», με νέες δουλειές, όλες αναθέσεις του ΕΜΣΤ, παρουσιάζει μια σειρά νέων έργων που εστιάζουν στην επιθυμία και την κυριαρχία επί του σώματος του αλόγου. Η καλλιτέχνιδα μεταμορφώνει δύο αίθουσες του Μουσείου σε μια υποβλητική εγκατάσταση και προσκαλεί τους επισκέπτες να αναθεωρήσουν τις παγιωμένες έννοιες της παραγωγικότητας των ζώων, της αποτελεσματικότητας και του θεάματος, και να επανεξετάσουν τον αποπλανητικό και συχνά βίαιο δεσμό μεταξύ ανθρώπων και ζώων.
Επιμέλεια: Δάφνη Βιτάλη. Εκθεσιακός χώρος 2ου ορόφου.
Ο Sammy Baloji θα συμμετέχει και στην μεγάλη ομαδική έκθεση «Why Look at Animals: A Case for the Rights of Non-Human Lives / «Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για την μη-ανθρώπινη ζωή», που εγκαινιάζεται στις 15 Μαίου.
Επιμέλεια: Ιόλη Τζανετάκη. Εκθεσιακός χώρος Ισογείου.
Η έκθεση διαρκεί έως τις 2 Νοεμβρίου 2025.
Το έργο του στο ΕΜΣΤ, μια τοιχογραφία 30 μέτρων στο ισόγειο, απεικονίζει την ιστορία και την εξέλιξη της σχέσης ζώων-ανθρώπων με τη μορφή μιας πομπής. Άλογα, αρκουδάκια, σκαντζόχοιροι, βάτραχοι και μάτια αιλουροειδών συνθέτουν ποικίλες σκηνές σε διάφορες συνθήκες (από οικιακούς χώρους έως αρένες τσίρκου) αποκαλύπτοντας ζώα ως συντρόφους, διασκεδαστές και εμπορεύματα υποταγμένα και προσαρμοσμένα στην ανθρώπινη χρησιμότητα και επιθυμία.
Το έργο «Το Θολό Βλέμμα» είναι ανάθεση του ΕΜΣΤ και αποτελεί προοίμιο και μέρος της μεγάλης ομαδικής έκθεσης «Why Look at Animals: A Case for the Rights of Non-Human Lives / «Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για την μη-ανθρώπινη ζωή», που εγκαινιάζεται στις 15 Μαίου.
Το έργο του Κasper Bosmans είναι αποτέλεσμα του Προγράμματος Φιλοξενίας (Residency) του Έργου SUB 6.4., «Δράσεις για την προώθηση των ελληνικών πολιτιστικών εξαγωγών και την ενίσχυση του ελληνικού πολιτιστικού ονόματος από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας», το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGenerationEU.
Εκθεσιακός χώρος Ισογείου
Η έκθεση διαρκεί έως τις 15 Φεβρουαρίου 2026.
![]() |
| Emma Talbot, Human/Nature (λεπ Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος |
Η έκθεση διαρκεί έως τις 15 Φεβρουαρίου 2026.
Πυρήνας αυτού του προγράμματος είναι η μεγάλη ομαδική διεθνής έκθεση «Why Look at Animals: A Case for the Rights of Non-Human Lives / «Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για την μη-ανθρώπινη ζωή» σε επιμέλεια της Κατερίνας Γρέγου, καλλιτεχνικής διευθύντριας του ΕΜΣΤ, ενώ οι υπόλοιπες ατομικές εκθέσεις και εγκαταστάσεις συμβάλουν στη διεύρυνση αυτού του οικολογικού προβληματισμού σε ολόκληρο το μουσείο και στην πραγμάτωση ενός διαλόγου σε σχέση με ηθικά και οικολογικά ζητήματα αναφορικά με τα δικαιώματα των ζώων και τη δικαιοσύνη, αλλά και ζητήματα φροντίδας της χλωρίδας και πανίδας του πλανήτη.
Η έκθεση «Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για την μη ανθρώπινη ζωή», στην οποία συμμετέχουν πάνω από 60 καλλιτέχνες, θα εγκαινιαστεί στις 15 Μαΐου του 2025.
Το ΕΜΣΤ είναι ένα από τα μοναδικά εθνικά ιδρύματα τέχνης στον κόσμο που επιτρέπει την είσοδο στα κατοικίδια ζώα.
Τα κατοικίδια ζώα και οι ιδιοκτήτες τους είναι ευπρόσδεκτοι στους χώρους και τις εκθέσεις του Μουσείου.









.jpg)
.jpg)